Spalio 11 dieną jaunojo pasieniečio būrelio nariai vyko į Medininkų VSAT Pasieniečių mokyklą.
Krašto apsaugos ministerijos (KAM) Mobilizacijos ir pilietinio pasipriešinimo departamento specialistai Gintautas Jakštys, Arvydas Čepukėnas bei Karo akademijos kariūnė Donata Drobnytė mokinius supažindino su civilinės saugos ženklų reikšmėmis, nukentėjusiojo apsaugos nuo šilumos praradimo, ugnies išgavimo, susišildymo, individualaus ir grupinio būsto įrengimo priemonėmis.
Jaunojo pasieniečio būrelio nariams buvo įteikti įvadinio kurso pažymėjimai.
8, 9 ir 10 klasės mokinai su fizikos mokytoju Tomašu Tribockiu apsilankė jaunojo tyrėjo laboratorijoje ir atliko tyrimą „Gamtos spalvų mikropasaulis“.
Laboratorijoje nagrinėjome, kas suteikia skirtingas spalvas vabzdžių sparnams, kaip gyvūnai sugeba keisti spalvas. Tam pasitelkėme ne tik įprastus mikroskopus, bet ir modernų elektronų skenuojantį mikroskopą. Išsiaiškinę šio prietaiso veikimo principus ir galimybes, nėrėme į mikropasaulį ieškoti, iš kurgi atsiranda spalvos.
Vilniaus r. Kyviškių pagrindinės mokyklos 5-10 klasių mokiniai dalyvavo Sostinės vaikų ir jaunimo centro organizuotame respublikiniame užsienio autorių kūrinių iliustracijų konkurse, skirtame Europos kalbų dienai paminėti.
Rugsėjo 26 dieną buvome pakviesti į šio konkurso laimėtojų ir laureatų darbų parodą, kuri vyko LR Seimo lankytojų centre. Džiaugiamės, jog mūsų šeštos klasės mokinė Ema Skvorcovaitė šiame konkurse laimėjo III-ąją vietą, o jaunieji menininkai – Karina Mižutavičiūtė (7 kl.), Greta Pavtel (7 kl.), Kamilė Sinkevič (8 kl.) ir Valdemar Paškevič (10 kl.) tapo šio konkurso laureatais.
Taip pat konkurso dalyviai buvo pakviesti apsilankyti LR Seime. Ekskursijos metu mokiniai pagilino savo žinias apie Lietuvos valstybės valdymo sistemą, parlamento veiklą, Seimo struktūrą. Gidas pasakojo apie Seimo narių darbą bei atsakė į visus mokinius dominusius klausimus.
Kasmet kalbų mokytojų iniciatyva Europos kalbų diena švenčiama ir mūsų mokykloje. Vyresnių klasių mokiniai dalyvavo viktorinose, renginiuose, konkursuose, kurie buvo skirti Europos kalbų dienai paminėti.
Mokiniai, dirbdami grupėse, nuskenavę QR kodus, ieškojo atsakymų į įvairius klausimus. Mokiniai ne tik įtvirtino jau turimas žinias, bet ir pagilino žinias apie Europos valstybių kalbas. Smagu buvo klausytis dialogų, pokalbių, žodžių sutrumpinimų, paaiškinimų ir spėjimų, kokia kalba kalbama.
Taip pat mokiniai galėjo įvertinti vertėjo darbą. Dirbdami grupėje jaunieji vertėjai turėjo išversti pateiktas patarles į kelias kalbas. Išvertę patarles, jas užkodavo įvairiais piešinėliais bei ženklais, o kitos komandos turėjo jas atspėti ir paaiškinti jų prasmę.
Mokinių nuomone, kalbų mokėjimas yra vertinga dovana visam gyvenimui.
„Rugsėjis – saugaus eismo mėnuo” – projekto tikslas yra išmokyti vaikus saugaus elgesio gatvėse ir keliuose, pažinti kelio ženklus, ugdyti savisaugos jausmą, skatinti, kad vaikai būtų drausmingi, atsargūs, atidūs.
Vaikai piešė piešinius, kartu su mokytojomis kalbėjosi apie saugų elgesį kelyje. Taip pat dalinosi savo turima patirtimi.
Rugsėjo 20 dieną, Kyviškių pagrindinės mokyklos vyresniųjų klasių moksleiviai, kartu su istorijos mokytoja, lankėsi Holokausto ekspozicijoje ir Vilniaus Gaono žydų istorijos muziejuje. Holokausto ekspozicijoje mokiniai išgirdo apie žydų kelią Lietuvoje. Ekspozicijos slėptuvėje „malinoje“, girdėjo fragmentus iš Ichoko Rudaševskio dienoraščio apie tai, ką jam, dar vaikui, teko patirti besislepiant vienoje iš Vilniaus slėptuvių. Gaono muziejuje įvyko edukacinis susitikimas su Natalja Cheifec, skirtas susipažinti su žydų rudens šventėmis, o ypač su Roš Hašanu.
LR Prezidentūra ir programėlės #walk15 kūrėjai kviečia dalyvauti NACIONALINIO JUDUMO IŠŠŪKYJE ir atstovauti savo mokyklos bendruomenę žingsniais naujame MOKYKLŲ IŠŠŪKYJE.
SVARBU! Vienu metu galite eiti keliuose skirtinguose iššūkiuose, o jūsų surenkami žingsniai skaičiuosis visuose juose. Taip pat nacionaliniame mokyklų iššūkyje galėsite matyti savo mokyklos komandos narių vardus ir pavardes.
Rugsėjo 9 d. mūsų mokyklos 3-10 klasių mokiniai, lydimi mokytojų, vyko į Švenčiausios Mergelės Marijos apsireiškimo vietą – Šiluvą. Šiluvoje žvilgsnį patraukė aukšta, balta, didinga Apsireiškimo koplyčia. Koplyčios viduje – ant apsireiškimo akmens pastatytas altorius. Susikaupę dalyvavome šv. Mišiose lenkų kalba, kurios vyko Šiluvos šventovės susitikimo aikštėje. Kelionės metu taip pat aplankėme Kryžių kalną, kuris unikalus tūkstančiais kryžių, atvežtų iš įvairių Lietuvos vietų bei užsienio. Vėliau nuvažiavome į Tytuvėnų vienuolyną, žavėjomės vienuolyno architektūra. Gidė papasakojo kaip prieš daugelį metų ten gyveno ir meldėsi vienuoliai.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Eleonora Mialdun
Birželio mėnesį 5-9 klasių mokiniai ištyrė oro taršą prie mokyklos bioindikatorių pagalba, taip norėdami sužinoti ar kvėpuoja švariu oru. Tai nustatyti nesudėtinga kiek atidžiau patyrinėjus augančias kerpes ar spygliuočius medžius. Mokiniai oro taršą įvertino pagal medžių žievės turtingumą. Kuo švaresnis oras, tuo daugiau kerpių rūšių galima aptikti.
Mokiniai kartu su biologijos mokytoja Aneta Baslyk ir chemijos mokytoja Elvyra Ajauskaitė rinko kerpių pavyzdžius ir pagal kerpių kolekciją, užpildytą lentelę išmoko nustatyti oro užterštumą prie mokyklos. Dirbdami komandoje daugiau sužinojo apie savo aplinką, įgijo nemažai naujų žinių. Tyrimas parodė, kad gyvename švarioje aplinkoje ir kvėpuojame mažai užterštu oru.
Birželio 22 dieną Vilniaus rajone vyko valstybės lygio civilinės saugos pratybos, kuriose dalyvavo Vilniaus r. Aušros gimnazijos, Kalvelių St. Moniuškos, Rukainių, Juodšilių gimnazijų bei Šumsko, Pakenės Č. Milošo, Kyviškių pagrindinių mokyklų ugdytiniai.
Daugiausia dėmesio buvo skiriama mokinių evakavimui iš atominės elektrinės avarijos poveikio zonos, atliekant realius praktinius veiksmus: gyventojų surinkimą pirminiuose punktuose, tarpinį registravimą švarioje zonoje, užterštų asmenų sanitarinį švarinimą ir jų priėmimą kolektyvinės apsaugos statiniuose.
Birželio 20 d. mokykloje praūžė neįtikėtinai geros nuotaikos sporto šventė „Drąsūs, stiprūs, vikrūs”. Sporto šventėje nuobodžiauti neleido žaidimų ir užduočių įvairovė, pradedant nuo bėgimo, linksmųjų estafečių, vaikiško tinklinio, smiginio ir baigiant vaikščiojančiomis dėžėmis.
Renginio pabaigoje buvo suskaičiuoti kiekvienos komandos visų rungčių taškai ir įteikti diplomai.
Dėkojame kūno kultūros mokytojui Tomui Stankevičiui už smagiai praleistą dieną ir įdomias rungtis!
Vilniaus rajono Kyviškių pagrindinėje mokykloje birželio 13-17 dienomis vyko mokinių vasaros poilsio programa skirta 1-4 klasių mokiniams. Edukacinėms aktyvioms veikloms vasaros stovyklos metu Vilniaus rajono savivaldybė skyrė 598.50 eurų. Mokiniai susipažino su boulingo žaidimo taisyklėmis, pasidalinę į komandas smagiai mušė kėglius įvairiaspalviais boulingo kamuoliais. Pirmą kartą mokiniai sudalyvavo Kyviškių tvenkinio įžuvinimo akcijoje. Kiekvienas vaikas į rankas pasiėmė žuvelę, sugalvojo jai vardą, tyliai sušnabždėjo norą ir įleido į tvenkinį. Daugeliui mokinių tai buvo išskirtinė patirtis susipažinti su įžuvinimo procesu. Į Kyviškėse esantį tvenkinį mokiniai paleido apie 160 baltųjų amūrų, paprastųjų karpių ir karosų. Trečią stovyklos dieną mokiniai vyko į Vikingų kaimą. Kaimo šeimininkai pakvietė mokinius patyrinėti senovės maistą ir baltų karybą. Mokiniai susipažino su senovinio žmogaus racionu, kas buvo auginama, kuo mito, kada ir iš kur atkeliavo įvairūs maisto produktai. Moksleiviai turėjo puikią progą pasijusti “senovinio kario kailyje“. Edukacinio užsiėmimo metu, Trakų Salos pilies priešpilyje ir įvažiavimo vartų bokšto gynybinėje pastogėje įrengtoje edukacinėje klasėje, mokiniai išgirdo pasakojimą apie pilies statybą, gyvenseną pilyje. Sužinojo kaip žmonės rengėsi, kuo puošėsi vyrai ir moterys, kokia buvo atsiskaitymo sistema, ką ir iš ko valgė, kaip gamino maistą, kuo skyrėsi valdovo dvaro ir prastuomenės buitis. Batutų centre edukacinį užsiėmimą vedė patyrę akrobatikos treneriai, kurie supažindino mokinius su akrobato profesija ir parodė mokiniams įvairiausius triukus, kuriuos mokiniai patys galėjo atlikti praktiškai. Mokiniai, vasaros stovyklos metu, susipažino ir išbandė įvairias aktyvaus gyvensenos praktikas, metodus ir jų taikymo būdus, sustiprino darbo komandoje įgūdžius. Naujos patirtys suteikė daug naujų žinių ir teigiamų emocijų.
Birželio 16 dieną Kyviškių pagrindinėje mokykloje buvo neeilinė diena, o tikrų tikriausia dviejų dalių šventė: „Filmų diena mokykloje” ir „Nominacijų įteikimas“. Nuo pat ryto 5-9 klasių mokiniai, įkvėpti artėjančių vasaros atostogų, kartu su technologijų mokytoja Violeta Petkevič šurmuliavo mokyklos valgykloje ruošdami gaivius vasariškus kokteilius ir užkandžius. Jaunieji virtuvės šefai stebino savo išradingumu ir kūrybingumu. Mokiniai pagaminę kokteilius ir užkandžius, susirinko savo klasėse kartu su auklėtojomis pasiūlyto filmo apžiūrai.
Įdomiausia dienos dalis tai nominacijų paskelbimas. Sportiškiausios klasės nominaciją gavo aštuntokai, linksmiausios klasės nominaciją įteikta penktokams, o draugiškiausia šios mokyklos klase tapo septintokai. Nominuoti buvo ir mokytojai: metų mokytojos nominacija atiteko Eleonorai Mialdun, mados karalienės nominacija – Elonai Kitovai bei kūrybiškiausia mokytoja mūsų mokykloje – direktoriaus pavaduotoja ugdymui Teresa Janovič.
Mokiniai džiaugėsi šia netradicine diena, kurios metu galėjo pailsėti, pabendrauti, pasidžiaugti kartu praleistu laiku.
Kiekvienas turi norų ir svajonių. Ir mažas, ir didelis atsimena pasaką apie auksinę žuvelę, kuri pildė seno žvejo norus. O kas būtų jei į Tavo rankas papultų auksinė žuvelė? Ar sugalvotum norą ir paleistum ją?
Vilniaus r. Kyviškių pagrindinės mokyklos 1-4 klasių mokiniai bei priešmokyklinės grupės ugdytiniai, lydimi auklėtojų, pirmą kartą organizavo tvenkinio įžuvinimą Kyviškėse. Kiekvienas vaikas į rankas pasiėmė žuvelę, sugalvojo jai vardą, tyliai sušnabždėjo norą ir įleido į tvenkinį. Daugeliui mokinių tai buvo išskirtinė patirtis susipažinti su įžuvinimo procesu. Į Kyviškėse esantį tvenkinį mokiniai paleido apie 160 baltųjų amūrų, paprastųjų karpių ir karosų.
Organizuodami tokias akcijas siekiame ugdyti mokinių meilę gamtai, o patys mokiniai supranta, kad kartu gali nuveikti daug gerų dalykų.
„Esu pasaulio pilietis, mano tautybė – vilnietis“. Česlovas Milošas
Vyresnių klasių mokiniai visus mokslo metus per anglų, lietuvių, lenkų kalbos ir istorijos pamokas turėjo galimybę susipažinti su rašytojo, poeto, Nobelio literatūros premijos laureato Česlovo Milošo kūryba ir gyvenimu. Birželio 14 dieną 5-9 klasių mokiniai išvyko į Vilnių maršrutu, vedančiu per gatves, pro pastatus ir kitas vietas, susijusias su Č. Milošo gyvenimu Vilniuje.
Mokiniai,naudodamiesi žemėlapiu ieškojo vietų susijusių su Č. Milošo gyvenimu. Savo kelionę pradėjo nuo Pakalnės gatvėje esančio namo, kuriame daug metų gyveno rašytojas. Vėliau kartu su mokiniais ne tik sustodavome pasigrožėti pastatais, pasiklausyti istorijos mokytojos Alinos Svatkovskos pasakojimų apie poetą, bet ir patys mokiniai, iš anksto pasiruošę, skaitė rašytojo prisiminimus, kurie buvo susiję su Vilniumi.
Birželio 2-9 dienomis 5-9 klasių mokiniai dalyvavo akcijoje „Paleisk svajonę į dangų“ skirtoje paminėti tarptautinę vaikų gynimo dieną.
Per technologijų pamokas mokiniai sužinojo, kad aitvaras lietuvių mitologijoje gali būti geras ir blogas, aitvaras gali pasirodyti viesulo ar ugninio žalčio pavidalu. Kūrybos procese jauniems menininkams veiklų nestigo: matavo, brėžė, kirpo, domėjosi aitvarų formomis. Vėliau su technologijų mokytoja Violeta Petkevič per dailės pamokas dekoravo paruoštą aitvarą. Konstruodami ir puošdami aitvarus jaunieji menininkai žinojo, kad savo rankomis pagamintas ir į dangų paleistas aitvaras išpildo slapčiausias svajones.
Smagiausia akcijos dalis buvo aitvaro paleidimas į dangų. Mokiniai džiaugėsi įspūdingu reginiu ir viltimi, jog svajonės išsipildys.
Birželio 9 dieną pradinių klasių mokiniai, lydimi tėvelių, senelių, vasarai atsisveikino su mokykla. Mokiniai buvo apdovanoti padėkos raštais ir diplomais už aktyvų dalyvavimą projektuose bei konkursuose.
Dėkojame ketvirtos klasės auklėtojai Anželikai Grablevskai ir jos auklėtiniams už nuostabios šventės akimirkas.
Birželio 3 dieną mokykloje vyko skaitymo akcija „Mokykla skaito”. Vyresnių klasių mokiniai, pasiėmę įdomias, žaismingas, įtraukiančias knygas į rankas, nužingsniavo į svečius pas pradinukus. 7 klasės mokinė Elžbieta Gil 4 klasės mokiniams skaitė J.K.Rowling knygos ištraukas apie Harį Poterį, Hogvartso burtų ir kerėjimo mokyklą. Mokiniai ne tik klausėsi įdomių pasakojimų, atsakinėjo į klausimus, bet ir susipažino su rašytojos J.K.Rowling gyvenimu ir kūryba. O kaip be L .Žutautės knygų, įvairių pasakų ir legendų? Vyresnių klasių mokiniai parinko ne tik įdomių kūrinių, bet ir sugalvojo daug įdomių klausimų, užduočių jaunesniems draugams.
Trečios klasės mokiniai buvo nustebinti, pasakojo,kad knyga ir skaitančio balsas gali suteikti daug džiaugsmingų,įdomių akimirkų.
Skaitymo akciją mokykloje organizavo lenkų kalbos mokytoja Liudmila Kuzborska, anglų kalbos mokytoja Elona Kitova ir lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Mialdun.
Pearson ir BBC Live Classes 2021/2022 projektas baigėsi. Mūsų mokiniai turėjo galimybę bendradarbiauti su mokiniais iš Serbijos, Turkijos, Lenkijos, Italijos, Indonezijos, Slovakijos, Vokietijos ir kt. Mes turėjome galimybę būti mokomi nuostabių mokytojų iš Didžiosios Britanijos ir ne tik.
Šis projektas laimėjo Britų tarybos ELTON apdovanojimą 2020 m., kuris buvo pripažintas novatoriškiausiu anglų kalbos projektu.
Gegužės 24 dieną mokiniai, lydimi mokytojų ir tėvų, vyko į Kauną. Mokiniai apsilankė M.K.Čiurlionio dailės bei Vytauto Didžiojo karo muziejuose.
Nacionaliniame M.K.Čiurlionio dailės muziejuje jaunesnių klasių mokiniai dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Slaptas Čiurlionių raštas”, kurio metu čiurlioniškame laiške užšifravo savo slaptas mintis. Tuo tarpu vyresnių klasių mokiniai susipažino su menininko Williamo Kentridžo kūryba bei gyvenimu.
Vytauto Didžiojo karo muziejuje jaunesnių klasių mokiniai dalyvavo edukacinėje programoje „Kaip senovėje kariauta”. Mokiniai klausėsi pasakojimų apie kovas su kryžiuočiais, apžiūrėjo šarvus ir įvairią ginkluotę: kalavijus, kovos peilius, kirvius, ietis, arbaletus, lankus, seniausius šautuvus. Tuo tarpu vyresnių klasių mokiniai muziejaus erdvėse ieškojo kodinėmis spynomis užrakintų „žinių bombų“ ir turėjo įveikti įvairias užduotis – skaičiavo, bėgiojo, ieškojo, sprendė rebusus, surinko dėliones, apžiūrėjo šovinius ir ginklus, bendravo naudojant radijo stoteles ir atsakė į įdomius klausimus.
Tai – puiki proga pamatuoti savo žinias – ką jau žinai, o kur dar turi pasitempti.
Balandžio 28 dieną 7 ir 9 klasės mokiniai dalyvavo „Atliekų kultūros” egzamine. Pasitikrino savo žinias apie rūšiavimą, ekologiją ir atliekų tvarkymą. Sveikiname 7 klasės mokinę Kamilę Sinkevič gavus žinovo, o 9 klasės mokinę Kamilą Šablovskają gavus pažengusiojo diplomus.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vaikai dalyvavo kūrybinių darbų fotografijų virtualioje parodėlėje „Robotas su peteliške”. Jie turėjo pagaminti iš antrinių žaliavų Robotą Dindoną su peteliške pagal V. Žilinskaitės pasaką „Robotas ir peteliškė”.
Iš pasakos vaikai suprato, kad turime vertinti draugystę, ji neįkainojama ir nenuperkama, o kūrybinis darbas išmokė mažiau išmesti, ilgiau naudoti, perdaryti ir iš naujo atrasti nereikalingiems daiktams antrą gyvenimą.
Balandžio 28 d. mokytojos, dirbančios pagal IUP, Irina Mickevič ir Liucija Pačkovska parengė ir pristatė pranešimą tema „Geometrinės formos mūsų aplinkoje – skaitmeninės kompetencijos ugdymas”.
Pranešimo metu mokytojos pasidalino gerąja patirtimi kaip taiko skaitmenines technologijas ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikus. Mokytojos pristatė veiklas ir būdus, kaip vaikai apdoroja ir kategorizuoja informaciją, apibūdina savo įgūdžius, ieško dėsningumo.
Metodinę valandą ikimokyklinio ugdymo mokytojams organizavo Vilniaus rajono Ikimokyklinio ugdymo mokytojų metodinis būrelis.
Sveikiname piešinių konkurso „Pasveikink Vilniaus AKROPOLĮ su 20-uoju gimtadieniu “ laureates – Eliną Krukovska (1 klasė) ir Sofia Šablovskaja (4 klasė), savo amžiaus grupėse užėmus prizines vietas ir laimėjus abiejų klasių apsilankymą ledo arenoje.
Balandžio 25d. 2 klasės mokiniai dalyvavo viktorinoje „Kaip elgiuos? Ogi tvariai!“. Mokiniai atsakinėjo į klausimus apie apie atsakingą ūkininkavimą, apie pagarbą ir bendrystę su gamta, ekologiją.
Viktoriną organizavo VšĮ Kaimo verslo ir rinkų plėtros agentūra kartu su Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministerija.
Balandžio 20 dieną Vilniaus r. Kyviškių pagrindinėje mokykloje vyko gerosios patirties sklaidos konferencija tema „Sėkminga inovatyvių bei skaitmeninių mokymo priemonių naudojimo metodika pradiniame ugdyme“, kurioje dalyvavo Kalvelių ir Rudaminos pradinio ugdymo mokytojų metodinių centrų pradinio ugdymo mokytojai bei mokytojai dalykininkai dirbantys 1-4 klasėse.
Konferencijos tikslas – ruošiantis atnaujintam ugdymo turiniui skatinti mokytojus dalintis skaitmeninių bei inovatyvių mokymų priemonių bei įrankių naudojimo metodika pradiniame ugdyme.
Konferencijos metu mokytojai pristatė skaitmeninius įrankius, apimančius skirtingą turinį ir veiklą, kalbėjo apie patyriminį bei įtraukųjį ugdymą, apie skaitmeninių mokymo priemonių panaudojimą pamokose, praktiškai pristatė interaktyvių skaitmeninių užduočių, filmukų kūrimo galimybes. Kūrybinių dirbtuvių metu mokytojai programavo edukacinį robotą „Photon Robot“, sukūrė žaidimų pasirinktai pamokos temai bei mokėsi animuoti piešinius.
Tiek pranešėjai, tiek klausytojai džiaugėsi pasidalinę savo patirtimi, sužinoję naujų dalykų, kuriuos galės taikyti savo pamokose.
Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Eleonora Mialdun
Neseniai mūsų mokyklos mokiniai dalyvavo Lietuvos rusų ir dramos teatro organizuojamame rašinių konkurse. Penktos klasės mokinys Jakub Leonovič laimėjo ne tik bilietus į pasirinktą spektaklį, bet ir ekskursiją į teatrą.
Balandžio 15 dieną mokiniai vyko į Vilnių, kur Lietuvos rusų dramos teatre dalyvavo edukacinėje programoje – ekskursija po teatro užkulisius. Mokinius pasitiko teatro vadybininkė Anastasija, kuri pakvietė visus atrasti teatro pasaulį. Klausydamiesi pasakojimų, aiškinimų, mokiniai apsilankė aktorių dirbtuvėse, rekvizito, sceninių rūbų kambariuose, pamatė scenos įrangos mechanizmus, trumpai pabuvo tikrais aktoriais.
Su mokiniais nutarėme, kad spektaklio „gimimas” priklauso ne tik nuo aktorių, režisieriaus, bet ir nuo daugybės kitų darbuotojų pastangų. Pamatėme tai, ko nemato į spektaklius atėję žiūrovai.
Lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Eleonora Mialdun
Šiandien susiduriame su daugybe aplinkosaugos problemų: miškų kirtimu, tarša, naftos išsiliejimu, klimato pokyčiais, RŪŠIŲ IŠNYKIMU. Laukiniai gyvūnai medžiojami dėl dramblio kaulo ar medicininiais tikslais. Jūroje, didžiuliai pramoniniai žvejybos laivai išnaikina ištisas žuvų populiacijas. Buveinių praradimas ir sunaikinimas prisideda prie išnykimo bangos. Raudonasis sąrašas nykstančių gyvūnų ir toliau auga.
Mūsų mokyklos mokiniai dalyvavo Vilniaus r. Nemėžio-Kalvelių centro 5-8 klasių mokinių anglų kalbos kūrybinių darbų projekte “Save the Environment ”, sukūrė kūrybinius darbus ir filmuką „GELBĖKITE APLINKĄ – GELBĖKIT GYVŪNUS!“
There are many environmental issues we face today: deforestation, pollution, oil spills, climate change, SPECIES EXTINCTION. On land, wild animals are being hunted to extinction for bushmeat, ivory, or medicinal purposes. At sea, huge industrial fishing boats clean out entire fish populations. The loss and destruction of habitat contribute to a wave of extinction. The Red List of threatened and endangered species continues to grow.
All animal species deserve to exist, they provide essential products and services to human survival.
So, how can we save them?
Concerted efforts need to be made to prevent further loss of animals. Protecting and restoring habitat and raising people’s awareness.
Our students made pictures and a video: SAVE THE ENVIRONMENT – SAVE ANIMALS!
Anglų kalbos vyresnioji mokytoja Elona Kitova
Anglų kalbos kūrybinių darbų projektas “Save the Environment ”
Pasaulinis, apdovanojimų pelnęs anglų kalbos mokymosi projektas, skirtas vidurinių mokyklų moksleiviams ir mokytojams bendradarbiaujant „Pearson” ir BBC „Live Classes”.
Anglų kalba yra daug daugiau nei klasės dalykas. Mūsų mokiniai pasinaudojo galimybe ir dalyvavo interaktyvioje klasėje su mokiniais iš įvairių šalių. Turėjome galimybę bendradarbiauti su mokytoja iš Londono ir dalyvauti tokioje neįprastoje pamokoje. Mes atlikome užduotis, žiūrėjome vaizdo įrašus, žaidėme, kalbėjome.
Tyrinėdami aplinką vaikai patiria pažinimo džiaugsmą, išbando naujus dalykus, o mokytoja, kaip konsultantė, skatina juos stebėti, domėtis, klausinėti ir taip įgyti naujų žinių ir gebėjimų.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai dalyvavo ikimokykliniame ir priešmokykliniame kūrybiniame projekte „STEAM bandymų, eksperimentų, tyrinėjimų savaitė”. Vaikai tyrinėjo gamtą, dalyvavo eksperimentuose ir įvairiuose bandymų veiklose, ugdomajai veiklai naudojo tik gamtines priemones. Į veiklą buvo įtraukti ne tik vaikai ir jų mokytojai, bet ir mokyklos darbuotojas. Jis padėjo pakabinti inkilą ant medžio. Vaikams buvo labai smagu stebėti, jie džiaugėsi, kad galėjo parodyti tinkamą vietą inkilui pakabinti.
Bandymų, eksperimentų ir tyrinėjimų savaitė vaikams labai patiko, visi džiaugėsi pasiektais rezultatais.
Daug stebuklų yra pasaulyje, tik ne visiems jie prieinami; vieniems dėl to, kad jų negirdi ir nemato, kitiems dėl to, kad jų nesupranta.
M. K. Čiurlionis
Balandžio 5 d. mokyklos administracija ir humanitarinių dalykų mokytojai buvo pakviesti į atvirą integruotą lietuvių kalbos ir istorijos pamoką „M. K. Čiurlionio fenomenas, gyvenimas ir kūryba“.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Eleonora Mialdun ir istorijos mokytoja Alina Svatkovska su 5 klasės mokiniais leidosi į įdomia kelionę po M. K. Čiurlionio gyvenimą ir kūrybą.
Pamokos pradžioje mokiniai namų darbus tikrino žaisdami Kahoot programėlėje, atsakinėjo į klausimus, vertinimo lapuose atitinkama spalva žymėjo savo pažangą. Skaitydami M.K. Čiurlionio laiškų ištraukas žmonai, mokiniai nagrinėjo tekstą ir išvardino svarbiausius menininko gyvenimo įvykius. Žemėlapyje žymėjo su menininku susijusias vietoves, turėjo atpažinti šių regionų herbus. Planšetėje mokiniai dėliojo iš Čiurlionio paveikslų dėliones, taip atpažino paveikslų pavadinimus.
Integruota lietuvių kalbos ir istorijos pamoka apie M. K. Čiurlionio gyvenimą ir kūrybą praturtino mokinių žinias ir paliko neišdildomą įspūdį ne tik mokiniams, bet ir integruotą pamoką stebėjusiems svečiams.
Balandžio 6 d. 2 klasės mokiniai kartu su mokytoja Irina Mickevič prisijungė prie nuotolinės pamokos, kurią organizavo mokytoja Aurelija ir Klaipėdos Vydūno gimnazijos 2t klasės mokiniai. Pamokos metu 2t klasės mokiniai pristatė susitikimo tikslą, įdomius faktus apie didžiausią pavasario šventę, suvaidino komišką video siužetą. Visi prisijungę 2 klasių mokiniai (76 klasės) iš skirtingų Lietuvos kampelių, bandė atsakyti į klausimą “Kas atsirado pirmas: višta ar kiaušinis?”. Kūrybinių dirbtuvių metu mokiniai: prisiminė kokios yra pagrindinių konstrukcinių medžiagų, su kuriomis dirbo (popierius, kartonas, klijai), savybės, mokėsi jas apibūdinti, palyginti su kitomis medžiagomis. Mokiniai suklijavo margutį ir pagamino savitą herojų margučio “kišenei”, pristatė savo darbelius. Pamokai baigiantis antros klasės mokiniai aptarė kūrybinę ir technologinę veiklą pagal iškeltus kriterijus. Džiaugiamės, kad dalyvavome tokioje unikalioje pamokoje. Buvo smagu susipažinti ir kurti kartu su antros klasės mokiniais iš visos Lietuvos.
Pradinių klasių mokytoja metodininkė Irina Mickevič
Kovo mėnesį mokiniai kviečiami susimąstyti apie patyčias. Patyčios, tai daug kartų pasikartojantis bei žeminantis kitą asmenį elgesys. Tačiau kartais tyčiojantysis net nenumano apie daromą žąlą kitam. Todėl svarbu, kad mokiniai susimąstytų, kiek draugiškai kiekvienas jų elgiasi klasioko, pažįstamo mokinio atžvilgiu, ar jų pajuokavimas, šmaikšti pastaba tikrai yra juokinga kitam asmeniui, ar paskubomis išsakytas žodis draugui nėra jo liūdesio ir įsižeidimo priežastis? O ką reiškia pasielgti draugiškai, kai girdi apkalbas, palaikyti ar visgi pasakyti „nekalbėkime apie šį žmogų jam už nugaros“? Kaip pakeisti klijuojamas etiketes („nemokša“, „stabdys“, „pasikėlęs“, kt.) į pagarbius žodžius?
Patyčių elgseną, patyčių aukos išgyvenamus jausmus, mokiniai aptarė peržiūrėję pavaizduotus pavyzdžius filmuose „Štai koks aš esu“, „Gerumo stebuklas“, „Ančiukas, kuris nemokėjo žaisti futbolo“. Klasės valandėlių metu susipažino su apsigynimo bei pagalbos patyčių situacijose būdais. Dalyvavo kiekvienais metais pildomoje „Patyčių masto mokykloje“ apklausoje.
Kovo 31 dieną pradinio ugdymo mokytoja Irina Mickevič ir lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Mialdun dalyvavo baigiamojo projekto „STEAMulate your school” konferencijoje „Pa-STEAM-ink savo mokyklą”. Mokytojos skaitė pranešimą tema „STEAM veiklos keičiančios tradicinį mokymo(si) būdą”. Pedagogės pasidalino patirtimi, pristatė kūrybines veiklas , kalbėjo kaip su mokiniais sekėsi pažinti mėnulį, emocijas.
Nuo vasario mėnesio mokytojos turėjo galimybę praktiškai išbandyti ERASMUS+ projekto „STEAMulate your school” metu sukurtas skaitmenines ateljė.
5 ir 7 klasės mokiniai, paraginti lietuvių kalbos mokytojos Eleonoros Mialdun, dalyvavo Lietuvos rusų dramos teatro organizuojamame rašinių konkurse. Mokiniai kūrė įvairias istorijas tema „Kartą teatre”.
5 klasės mokinys Jakub Leonovič parašė nuotaikingą istoriją apie keistą mėlynakį drakoną, kuri jam atnešė sėkmę. Jakub tapo konkurso laureatu ir užėmė antrą vietą. Jaunas kūrėjas laimėjo ekskursiją po teatrą visai klasei, taip pat mokiniui atiteko bilietas į pasirinktą spektaklį.
SVEIKINAME, DIDŽIUOJAMĖS IR DŽIAUGIAMĖS Ernesto Adnopol, 5 KLASĖS MOKINIO 3 – čios vietos laimėjimų.
Taip pat norime pasveikinti Jakubą Leonovič ir Radoslavą Michalą Jermak sėkmingai sudalyvavusius Vilniaus r. Rudaminos centro mokyklų 5 – tų klasių mokinių diktanto konkurse ” English Dictation ” 2022 m. kovo 21 d.
Mokinius paskatino dalyvauti olimpiadoje ir juos ruošė anglų kalbos mokytoja Elona Kitova.
Kovo 26 dieną mokiniai, lydimi mokytojų, apsilankė LR Prezidento rūmuose.
Mokinius ir mokytojus LR Prezidentūroje pasitiko gidas Vygintas Malinauskas, kuris
pakvietė apžiūrėti Prezidentūrą, susipažinti su jos veikla. Ekskursijos metu mokiniai susipažino su prezidento institucijos istorija, prezidento funkcijomis bei darbo erdve.
Kovo 24 dieną vyresniųjų klasių mokiniai kartu su istorijos mokytoja, Alina Svatkovska, dalyvavo pamokoje Lietuvos kariuomenė – NATO pajėgų dalis.
Pamoką vedė lektorius, Lietuvos kariuomenės Karo prievolės ir komplektavimo tarnybos atstovas, štabo seržantas Igoris Bartanovičius.
Mokiniai susipažino su Lietuvos kariuomenės, kuri yra NATO pajėgų dalis, struktūra, sužinojo apie pasirengimą ekstremalioms situacijoms ir mobilizaciją karo metu.
Edukacinį užsiėmimą organizavo Švietimo, mokslo ir sporto ministerija kartu su partneriais – Lietuvos nacionaline Martyno Mažvydo biblioteka, Lietuvos nacionaline UNESCO komisija, Britų tarybos švietimo ir informacijos centru Lietuvoje.
Kovo 23 dieną 4-6 klasių mokiniai kartu su lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Mialdun vyko į susitikimą su vaikų rašytoju Tomu Dirgėla, kuris vyko Vilniaus rajono savivaldybės centrinėje bibliotekoje.
Tomas Dirgėla vienas populiariausių lietuvių vaikų rašytojų, kurio knygos leidžiamos pakartotinai ir verčiamos net į užsienio kalbas. Žodžių neieškantis kišenėje rašytojas mokiniams skaitė ištrauką iš savo neseniai išleistos knygos „Monstropedija. Ateiviai mokyklos stadione”. Laikas neprailgo – mokiniai klausėsi skaitytų ištraukų, atsakinėjo į rašytojo keistai įdomius klausimus bei sužaidė linksmiausią „riaumojimo“ žaidimą.
Susitikimo pabaigoje rašytojas pasiūlė surengti spaudos konferenciją. Žurnalistais tapę mokiniai norėjo sužinoti apie rašytojo vaikystę, knygų rašymą, žaidimus, mėgstamiausius patiekalus.
Džiaugiamės, kad 4 klasės mokinė Latika Mickevič ne tik skaito T. Dirgėlos knygas, bet buvo apdovanota už knygos „Apie raganą Šiokiątokią“ pristatymą knygų pristatymo konkurse.
Dėkojame rašytojui Tomui Dirgėlai už linksmas akimirkas, įdomias knygas ir linkime kūrybinio įkvėpimo.
Lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Eleonora Mialdun
Kovo 20-ąją švenčiama Pasaulinė Žemės diena. Šiais metais, kovo 21d., 5-9 klasių mokiniai kartu su mokytojais dalyvavo įvairiose veiklose skirtose Žemės dienai paminėti.
Biologijos mokytoja Aneta Baslyk ir geografijos mokytoja Renata Pačinskaitė įtraukė mokyklos bendruomenę į smagią kūrybinę veiklą, kuri paskatino kiekvieną susimąstyti: ką aš darysiu, kaip gyvensiu, kad išsaugočiau Žemę. Mokiniai žiūrėjo filmą ,,Žemė“. Per muzikos pamokas dainavo ir klausėsi įvairių dainų apie gamtos grožį ir jos išsaugojimą. Mokiniai ant lapelių užrašė pasižadėjimą sau, paruošė plakatus ir pakabino juos stende. Pagražino savo aplinką sodindami augalus.
Kovo 16 dieną 7-9 klasių mokiniai kartu su lietuvių kalbos mokytoja dalyvavo edukaciniame užsiėmime „Atrask Lietuvą”, kuris vyko Valstybės pažinimo centre.
Orientacinio žaidimo metu mokiniai dirbdami komandose tyrinėjo ekspozicijos turinį, susipažino su iškiliausiomis Lietuvos asmenybėmis, biudžeto sandara, ieškojo atsakymų į svarbius, su Lietuvos istorija ir dabartimi susietus klausimus.
Mūsų mokyklos ikimokyklinės ir priešmokyklinės grupės vaikai su ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo mokytojais: Irina Mickevič, Violeta Pozlevič, Jadvyga Stankevič ir Liucijai Pačkovska dalyvavo Vilniaus rajono savivaldybės švietimo įstaigų virtualaus vaikų žodinės ir meninės raiškos projekte „Graži kalba žmogų puošia“. Projektas skirtas lietuvių kalbos dienoms paminėti.
Visi vaikų kūrybiniai darbai publikuojami „Facebook” platformoje:
Mūsų mokyklos 3-4 klasės mokiniai, paraginti anglų kalbos mokytojos Elonos Kitovos dalyvavo respublikiniame nuotoliniame integruotame anglų kalbos ir dailės kūrybinių darbų konkurse ,,Mano žiema” 3-4 klasių mokiniams.
Konkurso vertinimo komisija atidžiai peržiūrėjo visas darbelių nuotraukas, o jų atsiuntė per 300 mokinių iš 88 Lietuvos mokyklų ir išrinko pačius geriausius. Tarp geriausiu 4 klasės mokinių grupėje buvo mūsų mokyklos mokinys Viljam Šablovski, kuris užėmė II vietą!
Sveikiname konkurso laimėtoją – Viljamą Šablovskį! Dėkojame anglų kalbos mokytojai Elonai Kitovai, kuri skatino mokinius atskleisti kūrybinius gebėjimus integruojant anglų kalbos ir dailės dalykus.
Kovo 15 dieną trečios klasės mokiniai, paraginti lietuvių kalbos mokytojos Eleonoros Mialdun, dalyvavo respublikiniame pradinio ugdymo trečių klasių mokinių viktorinoje „Ką žinai apie Lietuvą ir jos gamtą?”. Džiugu, kad mokiniai domisi savo gimtojo krašto istorija, žino svarbias Lietuvai datas bei geba išvardinti svarbius asmenis, kurie kūrė Lietuvą.
Smagu, kad mokiniai kruopščiai ruošėsi viktorinai. Namuose, kartu su tėveliais žiūrėjo įvairius pažintinius filmukus apie Lietuvą ir jos gamtą, sprendė testus.
Vasario 28 d. nuotoliniu būdu įvyko Vilniaus rajono mokinių dailės olimpiados II etapas. Šių metų olimpiados tema ,,Laikmečių atradimai“. Mokiniai turėjo paruošti kūrybinį namų darbą, kuris vertinimo komisijai buvo pateiktas iš anksto. Olimpiados metu, per tris valandas, mokiniai turėjo sukurti darbą pateikta olimpiados tematika.
Mūsų mokyklai dailės olimpiadoje atstovavo 9 klasės mokinys Valdemar Paškevič, kuriam padėjo pasiruošti dailės mokytoja Violeta Petkevič. Džiaugiamės, kad mokinio kūrybinis darbas „Lobis“ gavo nominaciją už žaismingą temos interpretaciją. Darbas buvo atliktas naudojant mišrią dailės techniką. Piešinyje pavaizduotas laikrodis, kaip nepakeičiamas spartaus gyvenimo simbolis, kviečiantis sugrįžti į praeitį.
Sveikiname mokinį ir linkime toliau nenustoti džiuginti mus savo pasiekimais!
Nuo vasario 22 d. pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Irina Mickevič dalyvauja STEAM mokymų cikle. Tai Erasmus+ projekto „STEAMulate you school“ MOOC! 2,5 metų darbo rezultatas. Visi projekto partneriai sukūrė ir išbandė su mokyklomis 5 užsiėmimus, kuriuos vadinamos „Skaitmeninės ateljė“ (SA). Jose derinamos skirtingos veiklos – fizinės, atliekamos klasėje, ir užduotys, kurias atlikti reikia įvairių išmaniųjų prietaisų, programėlių, kompiuterių ir kt. Tokios veiklos padeda kūrybiškai, motyvuojančiai ir įtraukiančiai ugdyti vaikų STEAM kompetencijas.
Mokytoja kartu su mokiniais išbandė 4 modulio Lietuvos skaitmeninės ateljė sukurtą užduotį Mėnulio veidai. Mokiniai fotografavo mėnulį naktį, išmaniojoje programėlėje patikrino kaip atrodė mėnulis tą dieną, kai jie gimė. Apibendrinimui mokiniai nupiešė mėnulį, kuris švietė jų gimimo dieną.
Kovo mėnesį mūsų mokykla prisijungia prie Vaikų linijos paskelbtos bei daug metų tęsiamos iniciatyvos ,,Sąmoningumo didinimo mėnuo Be patyčių”. Patyčios, tai tikslingas, pasikartojantis elgesys, kurio metu fiziškai arba emociškai stipresnis asmuo pravardžiuoja, stumdo, apkalba arba kitaip skriaudžia kitą asmenį. Patyčios gali vykti kaip mokyklinėse patalpose, socialiniuose tinkluose ir kitose vietose. Kovo mėnesį mokiniai dalyvauja veiklose, kurios skatina apmąstyti gražių santykių bruožus, patyčių bei kitokio žeminančio elgesio priežastis ir pasekmes, pranešimo suaugusiems apie vykstančias patyčias svarbą, apsigynimo ir pagalbos būdus.
Kaip atpažinti patyčias ir į jas reaguoti? – kviečiame susipažinti su mokyklos psichologės Anos Neverkevič paruoštomis rekomendacijomis:
6-9 klasių mokiniai, paskatinti lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Eleonoros Mialdun, nutarė dalyvauti respublikinėje kūrybinių darbų virtualioje parodoje „Atverkime kalbos turtus“, kurią organizuoja naujienų portalas www.manokrastas.lt.
Šios parodos tikslas – turtinti jaunimo lietuvių kalbos žodyną, skatinti mokinių domėjimąsi lietuvių kalba. Mokiniai, naudodami įvairias IT programas, turėjo surašyti daiktą apibūdinančius būdvardžius.
Virtuali paroda yra lietuvių kalbos dienų renginių ciklo dalis.
Kovo 10 dieną 1-4 bei 5-9 klasių mokiniai dalyvavo orientavimosi varžybose „Bėk Valstybės pažinimo keliu“, kurios skirtos valstybės Nepriklausomybės atkūrimo dienai paminėti. Varžybų pagrindinis tikslas – pasitelkiant orientavimosi sporto šaką ugdyti mokinių asmeninių bei komandinių įgūdžius, pasitikrinti žinias apie gimtąjį kraštą. Varžybose dalyvavo 7 1-4 klasių bei 6 5-9 klasių komandos.
Mokiniai, naudodamiesi žemėlapiu, turėjo kuo greičiau pasiekti žemėlapyje pažymėtus ir vietovėje esančius kontrolinius punktus. Kiekviename kontroliniame punkte (jų buvo 11) mokiniai radę klausimą, atsakymų lape turėjo užrašyti teisingą atsakymą. Vos gaudydami kvapą, bet susijaudinę ir laimingi dėl patirtų įspūdžių, orientavimosi sporto varžybų finišą pasiekė visos 13 komandų.
Skaičiuojant taškus buvo atsižvelgta į greitį bei teisingai užrašytus viktorinos atsakymus. Visi viktorinos klausimai buvo susiję su Lietuvos istorija, sėkmė lydėjo geriausias istorines žinias turinčius mokinius. Džiugu, kad mokiniai prisimena šalies prezidentų pomėgius, geba įvardinti Lietuvai svarbias datas, žino istorinius veikėjus. Laimėtojų komandos „Legenda“ kapitonas pasakojo, jog „buvo labai smagu!Daug bėgiojom, ieškojom paslėptų punktų ir norėjom laimėti prieš kitas komandas“.
Visi dalyviai ir laimėtojai buvo apdovanoti OP projekto kaklaskarėmis, raktų pakabukais bei diplomais.
Varžybas organizavo fizinio ugdymo mokytojas Tomas Stankevičius bei lietuvių kalbos mokytoja Eleonora.
Dėkojame pradinio ugdymo mokytojoms – Irinai Mickevič, Anželikai Grablevskai, Miroslavai Savčenko, Irenai Volčak bei istorijos mokytojai Alinai Svatkovskai už pagalbą organizuojant varžybas.
Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupių vaikai bei 2 klasės mokiniai dalyvavo Vilniaus miesto ir Vilniaus rajono ugdymo įstaigų pradinių ir specialiųjų klasių kūrybiniame projekte „Mūsų širdelės plaka Lietuvai”.
Projektas skirtas Lietuvos valstybės atkūrimo ir Lietuvos Nepriklausomybės atkūrimo dienoms paminėti ir jo metu supažindinti mokytojus bei mokinius su STEAM metodu organizuojant veiklas ir įtvirtinant mokinių žinias bei gebėjimus.
Apibendrinant projektą iš atsiųstų darbų buvo sukurtas filmukas. Paspaudę nuorodą https://youtu.be/ZgekimwtF8c?t=529 pamatysite mūsų mokyklos mokinių darbus.
2 klasės mokiniai kartu su mokytoja Irina Mickevič dalyvavo animacijos dirbtuvėse kurios buvo skirtos Kovo 11-osios šventei.
Mokiniai turėjo nupiešti Kovo 11-osios veikėją. Nors dauguma pasirinko Lietuvos žemėlapį su žmogiškosiomis savybėmis, tačiau buvo ir kūrybiškų užduoties sprendimų.
Piešinį mokiniai nufotografavo ir įkėlė į animavimo programą, kuri kūrybiškai išnaudodama dirbtinio intelekto galimybes leidžia įprastus dvimačius (2D) piešinius paversti gyvomis animacijomis.
Mokiniai grupėse kiekvienam piešiniui išsirinko labiausiai patinkančią ir Jų veikėjui tinkančią animaciją. Dalinamės mokinių sukurtais darbais.
Kovo 10 dieną buvo iškilmingai paminėta Kovo 11-oji – Lietuvos valstybės Nepriklausomybės atkūrimo diena. Istorijos mokytoja Alina Svatkovska bei lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Mialdun sveikino visus su švente, pakvietė sugiedoti Lietuvos himną. Renginio metu mokiniai žiūrėjo trumpus filmus apie Kovo 11-osios dienos istorinius įvykius Lietuvoje, klausėsi eilėraščių. Kartu su technologijų ir dailės mokytoja Violeta Petkevič pynė trispalves apyrankes.
Iš tikrųjų veiklos, valstybės Nepriklausomybės dienai paminėti, mūsų mokykloje prasidėjo nuo pirmadienio – pradinių klasių mokiniai piešė piešinius,kuriuose kūrybiškai užrašė žodį Lietuva. Vyresnių klasių mokiniai, paraginti istorijos mokytojos, parengė Lietuvos pilių parodą.
Kūrybinių darbų paroda eksponuojama pirmame aukšte.
Vienas iš pirmųjų pavasario pranašų – Kaziuko mugė. Šiandien, kovo 3 dieną, ši mugė negalėjo aplenkti ir mūsų mokyklos, juk kiekvienais metais mokiniai nekantriai laukia šios šventės.
Technologijų mokytoja Violeta Petkevič vedė edukacinį užsiėmimą, mokiniai atnešę žilvičio, kadagio šakelių, pasidarė tradicines verbas. Mokytoja pasakojo apie verbų pynimo tradicijas, apie kadagių simboliką verbose, supažindino mokinius su tradicinėmis žemaičių ir suvalkiečių verbų istorija. Istorijos mokytoja Alina Svatkovska papasakojo apie Šv. Kazimierą. Anglų kalbos mokytoja Elona Kitova paruošė su mokiniai kvietimą-plakatą į Kaziuko mugę anglų kalba.
Kaziuko mugėje buvo galima rasti daugybę rankų darbo gaminių, įvairių saldžių kepinių: spurgų, vaflių, ledinukų ir aišku, kokia mugė be gardžių Kaziuko riestainių, kuriuos iškepė 7 klasės mokinė Riana Banelytė. Mokiniai akimirkai tapo aktyviais prekeiviais.
Džiaugiamės ir dėkojame, kad mūsų mokyklos įvairių dalykų mokytojai ir klasės auklėtojai prisidėjo prie Kaziuko mugės organizavimo.
Kovo 2 dieną 5-6 klasių mokiniai, lydimi lietuvių kalbos mokytojos Eleonoros Mialdun, vyko į Valstybės pažinimo centrą. Gidė Emilija pakvietė mokinius įsitraukti į modernų Lietuvos pažinimą.
Mokiniai sužinojo įdomių faktų apie mūsų šalies istoriją. Edukacinio užsiėmimo metu, dirbdami komandose, mokiniai tyrinėjo ekspozicijos turinį, susipažino su iškiliausiomis Lietuvos asmenybėmis, biudžeto sandara, tarptautinio bendradarbiavimo ypatumais.
Kviečiame dalyvauti Kalvelių metodinio centro ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų ugdytinius ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų, mokytojų bei tėvų STEAM virtualioje kūrybinių darbų parodoje „Velykinė atvirutė“.
Virtualios parodos organizatorė Vilniaus r. Kyviškių pagrindinės mokyklos priešmokyklinio ugdymo mokytoja Violeta Pozlevič. Kūrybinių darbų paroda vykdoma uždaroje Facebook grupėje Velykinė atvirutė nuo 2022- 03 -01 iki 2022 -04-18.
Nuo vasario 22 d. pradinio ugdymo mokytoja metodininkė Irina Mickevič dalyvauja STEAM mokymų cikle. Tai Erasmus+ projekto „STEAMulate you school“ MOOC! 2,5 metų darbo rezultatas. Visi projekto partneriai sukūrė ir išbandė su mokyklomis 5 užsiėmimus, kuriuos vadinamos „Skaitmeninės ateljė“ (SA). Jose derinamos skirtingos veiklos – fizinės, atliekamos klasėje, ir užduotys, kurias atlikti reikia įvairių išmaniųjų prietaisų, programėlių, kompiuterių ir kt. Tokios veiklos padeda kūrybiškai, motyvuojančiai ir įtraukiančiai ugdyti vaikų STEAM kompetencijas.
Mokytoja kartu su mokiniais išbandė 4 modulio Lietuvos skaitmeninės ateljė sukurtą užduotį Snaigių mokslas. Mokiniai naudodamiesi planšete pagal instrukciją sukūrė savo snaigę.
6 klasės mokiniai dalyvavo Vasario 16-ajai bei 104-ajam Lietuvos gimtadieniui skirtame eilėraščių ir esė konkurse „Švenčiu Lietuvą“, kurį organizavo Europos Parlamento narys prof. Liudas Mažylis.
Mokiniai, konsultuojami lietuvių kalbos ir literatūros mokytojos Eleonoros Mialdun, kūrė eilėraščius ir bandė atsakyti į klausimą „Kokią Lietuvą AŠ kuriu?“. Trumpuose eilėraščiuose rašė apie Lietuvą, tėviškę, jausmus, ateitį.
Mūsų mokyklos 3, 4 ir 6 klasės mokiniai dalyvauja tarptautiniame XVII Pasaulio vaikų haiku konkurse, kurį Lietuvoje vykdo Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centras. Haiku – trumpiausias eilėraštis, trys poezijos eilutės, grakščiai parodančios unikalią gyvenimo akimirką. Šiais metais pasaulio vaikai buvo pakviesti trumpiausia poetine forma ir iliustracijomis perteikti miesto temą. Dalyvavimą konkurse inicijavo Kyviškių pagrindinės mokyklos lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja metodininkė Eleonora Mialdun.
Vasario 18 dieną Vilniaus r. Ryto gimnazijos mokytojai organizavo nuotolinę Vilniaus rajono mokyklų mokytojų gerosios patirties konferenciją „Devynios su puse minutės“. Mūsų mokyklos lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Mialdun ir pradinio ugdymo mokytoja Irina Mickevič konferencijoje skaitė pranešimą tema „Sudoku paslaptys. Įdomūs loginio mąstymo ugdymo būdai“. Mokytojos pristatė kaip praktiškai galima pritaikyti sudoku žaidimą įvairiose pamokose, kalbėjo apie ugdymo turinio individualizavimą.
4 klasės mokiniai, paraginti lietuvių kalbos mokytojos Eleonoros Mialdun ir dailės mokytojos Teresos Janovič, dalyvavo respublikiniame kūrybiniame projekte „Kuriame sakmes“. Projekto tikslas – skatinti mokinių domėjimąsi pasakojamąja tautosaka.
Per lietuvių kalbos pamokas mokiniai perskaitė nemažai lietuvių liaudies sukurtų sakmių, aptarė pagrindinius veikėjus, jų charakterius. Taip pat aiškinosi, kuo skiriasi sakmės nuo legendų, mitų, pasakų, kūrė savo sakmes apie pasirinktą gamtos reiškinį ar objektą. Jaunieji rašytojai, pasitelkę savo fantaziją, rašė sakmes apie tai kaip atsirado Mėnulis, Žvaigždės, Vanduo, Saulė. Vėliau mokiniai piešė sakmių iliustracijas, diskutavo, teikė savo siūlymus.
Kūrybinė veikla sulaukė mokinių susidomėjimo, suteikė džiaugsmo, ugdė kalbinius gebėjimus, kūrybiškumą, vaizduotę.
1-4 klasių mokiniai kartu su pradinio ugdymo mokytojomis dalyvavo didžiausioje bendradarbiavimo pamokoje, skirtoje Vasario 16-ajai – Lietuvos atkūrimo dienai.
Jos metu mokytojai ir mokiniai dalinosi savo mintimis bei kūryba apie Lietuvą ir laisvę. Prie pamokos prisijungė virš 800 mokytojų su mokiniais, o taip pat lituanistinės mokyklos iš Ispanijos, JAV, Airijos ir t.t.
Šią iniciatyvą rengia projektas „Bendradarbiaujančios klasės” ir „Mokyklų tobulinimo centras”.
Vasario 16-oji – išskirtinė data valstybės istorijoje, liudijanti Lietuvos laisvės ir nepriklausomybės siekius. Ši diena – mūsų vienybės, valstybingumo atkūrimo ir išsaugojimo simbolis, neatsiejamas nuo pagarbos savo tautos istorijai.
Vasario 10 d. mūsų mokykloje įvyko atviras integruotas istorijos ir dailės renginys tema ,,Mes tikrai mylime Lietuvą”, kurį paruošė istorijos mokytoja Alina Svatkovska ir technologijų mokytoja Violeta Petkevič.
5-9 klasių mokiniai žiūrėjo filmą ,, Valstybingumo kelias”, klausėsi Justino Marcinkevičiaus eilėraščio ,,Lietuva”. Dalyvavo interaktyvioje viktorinoje ir laimėjo prizus. Antroje renginio dalyje lankstė trispalves gerves ir rašė meilės laišką Lietuvai.
Vilniaus r. Kyviškių pagrindinės mokyklos 3-4 klasių mokinių komanda „Tigrai“ nuo sausio mėnesio dalyvauja saugaus eismo projekte „Augu saugus ir atsakingas“. Pirma saugaus eismo užduotis buvo „Neužsisegi saugos diržo – elgiesi neatsakingai. Ar susimąstai apie galimus padarinius?“
Pasitarus su komanda „Tigrai“, buvo nuspręsta, sukurti trumpą pamokantį filmuką apie tai, kaip mokiniai turi elgtis mokykliniame autobusiuke ir kaip svarbu važiuojant transporto priemonėje užsisegti saugos diržą.
Kviečiame peržiūrėti filmuką ir pasidžiaugti kartu su mokiniais linksmomis akimirkomis.
Vasario 4 dieną dalykų mokytojai kartu su 5-9 klasių mokiniais dalyvavo didžiausioje nuotolinėje pamokoje Lietuvoje „Mokonomika“. Pamokos metu mokiniai klausėsi įvairių pranešimų aktualiomis temomis – apie kūrybą, tvarumą, finansinį raštingumą, ekonomiką, pilietiškumą. Aiškinosi kur susitinka idėjos ir pinigai, kokioje žemėje gyvensime po šimto metų, kuris superherojus apsaugos mūsų klimatą ir pan. Mokiniai sužinojo pinigų panaudojimo, taupymo būdus, biudžeto išlaidas. Stebėjo įvairius eksperimentus.
Pradinių klasių mokytoja Irina Mickevič su 2 klasės mokiniais aktyviai dalyvavo Mokonomikos pamokoje „Kai rankos prabyla. Kaip „skamba” lietuvių gestų kalba”. Mokiniai ne tik susipažino su gestų kalba, žodžius „Ačiū” ir „Myliu“ išmoko parodyti gestais, bet ir žino kaip gestų kalba parodyti savo vardo pirmą raidelę.
Mokykloje kiekvienais metais švenčiama Močiutės ir Senelio diena. Pradinių klasių mokiniai nuoširdžiai sveikina močiutes ir senelius su jų švente ir dalinasi gražiu žodžiu, linksma melodija bei mielomis šypsenomis.
Prieš 31 metus Lietuvos piliečiai stojo ginti Lietuvos atkurtos valstybės nepriklausomybę.
Šią dieną pagerbdami žuvusiuosius Vilniaus r. Kyviškių pagrindinės mokyklos mokiniai ir mokytojai dalyvavo visuotinėje pilietinėje akcijoje „Atmintis gyva, nes liudija“, kurią organizavo lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Eleonora Mialdun ir istorijos mokytoja Alina Svatkovska. Ryte dešimčiai minučių mokyklos koridoriuose buvo uždegtos žvakės, kurios simbolizuoja gyvybę, šviesą, teisingumą, atmintį ir vienybę.
Minėjimo metu vyresnių klasių mokiniai priminė apie 1991 m. sausio įvykius Vilniuje.
Vilniaus r. Kyviškių pagrindinės mokyklos pradinio ugdymo mokiniai: Neli Anita Pozlevič 2 klasės mokinė, Sofija Mickevič, Milėna Rulko, Bogdan Rulko – 3 klasės mokiniai ir Latika Mickevič 4 klasės mokinė dalyvavo antrinių žaliavų konkurse „ Kalėdinių žibintų šviesoje“. Įvairius vienas už kitą gražesnius kalėdinius žibintus sukūrė mūsų mokyklos mokiniai. Kūrybiniai darbeliai eksponuojami mūsų mokykloje, kiekvienas gali pasigrožėti nuostabiais, nepakartojamais mokinių darbais! Konkurso dalyviai apdovanoti padėkomis ir diplomais.
Sausio 6 dieną vyko nuotolinė respublikinė mokytojų konferencija „Interaktyvių metodų taikymas pamokoje – būdas sudominti mokinį“, kurią organizavo Šiaulių miesto švietimo centras ir Šiaulių Sauliaus Sondeckio menų gimnazija.
Pradinio ugdymo mokytoja Irina Mickevič ir lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Mialdun parengė ir skaitė pranešimą tema „Personalizuoto ugdymo patirtys“. Mokytojos kalbėjo apie ugdymo individualizavimo ir diferencijavimo galimybes, aktyvių metodų taikymą. Pranešėjos pateikė užduočių pavyzdžius, praktiškai parodė kaip galima parengti įvairias užduotis.
Džiugu, kad ypač gausus būrys Kyviškių pagrindinės mokyklos mokinių panoro dalyvauti atvirukų akcijoje, kurią inicijavo Vilniaus pasienio rinktinė. 1-5 klasės mokiniai, priešmokyklinės grupės vaikai gamino atvirukus bei rašė nuoširdžius sveikinimus, ruošė asmenines dovanėles vienišiems seneliams – kepė meduolius, juos dekoravo. Mokiniai galėjo pajusti ne tik švenčių nuotaiką, bet ir savo rankų darbo kepiniais bei atvirukais apdovanoti vienišus žmonės.
Šiais metais skaitantys ir knygas mylintys nykštukai smarkiai dirbo ir spėjo adventui paruošti virš 20 knygiukų. „Knygiukas“ – tai rašytojo ir iliustruotojo sukurta istorija, skirta vaikams, papasakota iš vieno A4 formato lapo išlankstomoje šešių puslapių knygelėje.
„Knygiukai“ atkeliavo ir į mūsų mokyklą – 2-4 klasių mokiniai knygiukus, telpančius į delną, karpė, sulankstė ir kiekvienai advento dienai turėjo perskaityti po naują istoriją. Visos „Knygiukų“ istorijos labai skirtingos, vienos pataria, kaip dorotis su sunkumais, kitos – nerūpestingai pokštauja, pasakoja apie kasdienius darbus. „Knygiuko“ kaip ir bet kurios knygos tikslas – sužadinti mažojo skaitytojo jausmus, įskiepyti meilę knygoms.
Džiaugiamės, kad lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Eleonora Mialdun su mokiniais dalyvauja projekte „Knygiukai į pagalbą vaikams“, kurį vykdo „Vaikų žemė” kūrybinė komanda.
Šių metų gruodžio 11- 18 dienomis mūsų mokyklos 4 klasės mokinys Viljam Šablovski ir 7 klasės mokinė Elžbieta Gil dalyvavo Vilniaus tarptautinio vaikų ir jaunimo kino festivalio žiuri komisijoje. Mokiniai susibūrę į komandas peržiūrėjo jiems skirtus filmus, vėliau virtualių susitikimų, kartu su lietuvių režisiere – Kristina Buožyte, metu aptarė filmų veikėjus, jų charakterius, bruožus, išsakė savo nuomonę apie filmo stilistiką (kokią nuotaiką lemia apšvietimas, spalvų pasirinkimas, kameros judėjimas). Mokiniai ne tik bendravo su kitais vaikais, režisieriais, bet ir išbandė kino kritiko profesiją, išrinko šių metų festivalio geriausią filmą.
Elžbieta Gil Vilniaus tarptautinio vaikų ir jaunimo kino festivalyje dalyvauja jau antrus metus. Mokinė sako, kad „ šiais metais teko žiūrėti ir kritiškai vertinti gan „sudėtingus“ filmus. Veikėjai tarsi užsidarę savyje, daug dėmesio reikėjo skirti jų žvilgsniams, gestams, judesiams, nes būtent kūno kalba padėjo rasti atsakymus į man rūpimus klausimus. Galbūt režisieriai norėjo atskleisti paslaptį, kad apie žmogų galima spręsti ne tik iš kalbos, bet jo vidinė būsena, ramus bendravimas sudėtingomis akimirkomis ir kūno kalba gali atskleisti daug svarbių dalykų? Bet esu laiminga, kad dalyvavau, buvau aktyvi ir mano nuomonė buvo svarbi“.
Džiaugiamės mokinių aktyvumu, linkime smagių patirčių ir atradimų!
Bebras yra tarptautinė iniciatyva, kurios tikslas – skatinti informatiką (ar kompiuterių mokslų studijas, ar kompiuteriją) ir informatinį mąstymą – ne tik tarp įvairaus amžiaus mokytojų ir mokinių, bet ir plačiajai visuomenei.
Konkurse kviečiami dalyvauti visų bendrojo ugdymo ar bendrąjį ugdymą teikiančių mokyklų mokiniai, suskirstyti į 6 amžiaus grupes (1–2, 3–4, 5–6, 7–8, 9–10 ir 11–12 klasės), besidomintys INFORMATIKA.
Džiaugiamės pasiektais mūsų mokinių rezultatais 18-ajame tarptautiniame informatikos ir informatinio mąstymo konkurse „Bebras” :
3 klasės mokinė Sofija Mickevič 1 vieta Vilniaus rajono savivaldybėjė ir 15 vieta šalyje tarp 3 klasės mokinių;
4 klasės mokinė Latika Mickevič – 3 vieta Vilniaus rajono savivaldybėje ir 45 vieta šalyje tarp 4 klasės mokinių.
Mokines dalyvauti konkurse paskatino pradinio ugdymo mokytoja Irina Mickevič.
Šiaulių Povilo Višinskio biblioteka kiekvienais metais rudens pradžioje sujungia knygų mylėtojus vienam tikslui – kviečia išsirinkti savo mėgstamiausią knygą ir ją kūrybiškai pristatyti kitiems.
Šiemet knygų pristatymo konkurse dalyvavo virš 200 mokinių! Jau antri metai mūsų mokyklos 3-7 klasių mokiniai dalyvavo konkurse, kūrybiškai pristatė skaitomas knygas, montavo trumpus vaizdo siužetus, atskleidė vaidybos talentus ir kūrybinius gabumus.
Džiaugiamės, kad Latikos (4kl.) ir Sofijos (3kl.) knygos pristatymas atsidūrė tarp nugalėtojų. 6 klasės mokinė Dorota Sosnovska jau džiaugiasi prizu – JBL nešiojamąja kolonėle.
Terapinė edukacija „Susikurk savo mandalą“ buvo pasirinkta iš geros savijautos programos. Tai spalvų ir gerų emocijų kupina edukacija, kurioje mokiniai susipažino su mandalų kūrimu, jos atsiradimo istorija, kaip galima sukurti mandalą iš spalvoto smėlio ir įvairių gamtoje randamų priemonių. Kūrybinis procesas leido mokiniams kurti, žaisti su spalvomis, laisvai išreikšti savo mintis, emocijas ir nuotaikas.
Edukacija paliko mokiniams didžiulį įspūdį ir džiaugsmą, suteikė teigiamų emocijų, o sukurtas mandalas mokiniai galėjo parsinešti namo ir dar ilgai prisiminti, kaip gera jas buvo kurti.
Pirmąją žiemos dieną Kyviškių pagrindinės mokyklos 5,6,7 klasių mokiniai kartu su dailės ir technologijų mokytoja Violeta Petkevič nuvyko į VU Kairėnų Botanikos sodą, kur dalyvavo mokinių floristikos konkurse „ Dūzgiam Kalėdas sode“. Mokiniai su savimi atsivežė namų darbą “Floristinę snaigę“, o konkurso metu kūrė Kalėdinius dekoratyvinius rutulius. Mokinių floristiniai darbai pasižymėjo kūrybiškumu, originalumu ir panaudotų natūralių medžiagų įvairove. Sukurti mokinių darbai eksponuojami botanikos sodo muziejuje.
Gruodžio 1-ąją yra minima Pasaulinė AIDS diena, kuria siekiama padidinti visuomenės informuotumą apie ŽIV ir AIDS ligą. Mokykloje AIDS dienos minėjimas buvo organizuojamas 8-9 klasių mokiniams, norint supažindinti su ŽIV, AIDS problema, užsikrėtimo ir apsisaugojimo būdais, keliamomis grėsmėmis, diskutuojant bei analizuojant tam tikras situacijas. Biologijos mokytoja Aneta Baslyk per pamokas rodė skaidres, kalbėjo ir diskutavo su mokiniais apie AIDS atsiradimą, ŽIV plitimo būdus, prevenciją ir gydymą. Mokiniai tikrino savo žinias šią tema, žaisdami kahoot. Mokykloje taip pat buvo paruoštas stendas, kuriame patalpinta trumpa informacija apie šią ligą.
Lapkričio 19 d. 5 – 9 klasių mokiniams vyko geros savijautos programa: „Pažink savo emocijas per fizinį ugdymą“. Geros savijautos programa siekiama sumažinti nuotolinio mokymo pasekmes vaikų ir jaunimo fizinei bei psichinei sveikatai, gerinti mokinių emocinę būklę sukuriant kuo palankesnes sąlygas patirti mokymosi sėkmę jau sugrįžus į klases.
Programos metu mokiniai atliko fiziškai aktyvias užduotis sporto salėje, pažino savo kūną, atrado tinkamus sau atsipalaidavimo pratimus, susipažino su pagrindinėmis žmogaus emocijomis, jų valdymo technikomis per fizinę veiklą. Į smagias, aktyvias užduotis buvo integruojami ir protą lavinantys pratimai, taikomi žaidimų metodai, kūrybinės užduotys, grupinės ir savarankiškos veiklos.
Šių metų Tarptautinės tolerancijos minėjimo simbolis yra miestas. Viename mieste, ta pačia gatve skuba bei prasilenkia įvairių pasaulėžiūrų, nuomonių, charakterių, rūpesčių, skirtingų tikslų siekiantys asmenys. Tai mokiniai skubantys rytais į mokyklą mintyse kartojant daugybos lentelę, zooprekių parduotuvės pardavėjai laukiantys ateinančių augintinių šeimininkų, autoserviso darbuotojai ruošdami ir planuodami perkamų detalių sąrašą, muzikos konkurso dalyviai, dviratininkų, akrobatikos, atminties gerinimo būrelio lankytojai. Visi vieno miesto ir kartu didžiulio pasaulio gyventojai. Panašūs ir kartu skirtingi.
Šiais mokslo metais mokiniai svarstydami tarpusavio skirtumus bei panašumus, pakantumo ir pagarbos kitos asmens skirtumams, žiūrėjo bei aptarė filmuką „Tiesiog paklausk“, porose ruošė bei pristatė savo pomėgių panašumus bei skirtumus, dailės pamokos metu iš buitinių atliekų paruošė nuotaikingą dekoraciją „Tolerancijos miestas“.
7 klasės mokinė Elžbieta Gil ir 9 klasės mokinys Valdemar Paškevič dalyvauja komiksų konkurse „Kuriame saugų internetą kartu”, kurį organizuoja Nacionalinė švietimo agentūrą. Mokiniai žino, kad internetas tapo kasdiene priemone kiekvienam, tačiau, šalia visų gerų dalykų, virtualioje erdvėje slypi ir kita, tamsioji, interneto pusė – neapykantos kurstymas, asmeninių duomenų naudojimas ir pan. Konkurso tikslas atkreipti dėmesį į vaikų apsaugą nuo pavojų, tykančių virtualiojoje erdvėje bei skatinti mokinius kūrybiškai perteikti savo nuomonę, požiūrį į saugų elgesį internete.
Spalio 25-29 dienomis pradinio ugdymo mokytoja Irina Mickevič ir lietuvių kalbos mokytoja Eleonora Mialdun dalyvavo „Film Hunt: legalaus kino savaitė“ renginiuose.
Visą savaitę vyko diskusijos, kuriose su skirtingų sričių specialistais kalbėta apie autorių teises, intelektinę nuosavybę. Penkių dienų programoje buvo numatyti virtualūs susitikimai ir diskusijos, kuriose dalyvavo „Kino pavasario“ direktorius Algirdas Ramaška, filosofas Nerijus Čepulis, režisierius, kino operatorius Vytautas Katkus, prodiuserė ir aktorė Gabija Siurbytė.
Renginio „Film Hunt: legalaus kino savaitė“ diskusijose dalyvavusiems mokytojams bei jų mokiniams „Kino pavasario“ komanda dovanojo „Augu su kino pavasariu“ programos filmų peržiūras. 2, 5, 6 bei 7 klasės mokiniai žiūrėjo N. Varnier (rež.) filmą „Suteik man sparnus”. Tai istorija apie berniuką Tomą, kuriam vasaros atostogos gamtos apsuptoje tėčio fermoje atrodo tarsi košmaras. Netrukus tėvas su sūnumi leidžiasi į nutrūktgalviškiausią kelionę paukščių migracijos keliais.
Spalio 28 d., 6 klasėje įvyko integruota istorijos ir lietuvių kalbos pamoka tema ,, Graikų ir senovės baltų dievai. Tarp mito ir tikrovės.” Pamoką vedė mokytojos Eleonora Mialdun ir Alina Svatkovska. Mokiniai buvo supažindinti su graikų bei senovės baltų dievų panteonu ir šių dievų atributika. Įgytomis žiniomis mokiniai pasinaudojo atlikdami įvairias kūrybines užduotis.
Paskatintos pradinių ugdymo mokytojos Irinos Mickevič 3 klasės mokinė Sofija Mickevič ir 4 klasės mokinė Latika Mickevič Respublikinėje 1-4 klasių mokinių konferencijoje „Aš turiu pomėgį. O tu?” pristatė savo pomėgius.
Pomėgiai daro žmogaus gyvenimą šviesesnį ir įdomesnį. Malonus užsiėmimas atitraukia nuo kasdienybės monotonijos, padeda sudėtingesnėse gyvenimo situacijose ir kartais tampa profesiniu pašaukimu. 3 klasės mokinė konferencijoje pasakojo apie mentalinę aritmetiką, o 4 klasės mokinė paruošė pranešimą apie akrobatikos užsiėmimus.
Spalio 28 d. pradinio ugdymo mokytoja Irina Mickevič pristatė pranešimą tema „Spalvoti medžių lapai vaikų veiklose” tarptautinėje konferencijoje ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigose dirbantiems pedagogams „Gamtamokslinio raštingumo ugdymas ikimokykliniame ir priešmokykliniame amžiuje integruojant STEAM ir kitus netradicinius ugdymo metodus”.
Pranešimo metu pradinio ugdymo mokytoja atsakė į tokius klausimus, kaip:
Ar spalvoti medžių lapai įdomūs vaikams tik rudenį?
Kuo skiriasi medžių lapai?
Kaip ugdyti mokinių kūrybiškumą ir norą tirti ir atrasti?
Konferencijos metu pradinio ugdymo mokytojai buvo skirta mielos rudenėlės, gamtininkės nominacija :)
Džiaugėmės, kad mokytoja dalinasi savo patirtimi už mokyklos ribų ir linkime nepakartojamo kūrybinio įkvėpimo.
4 klasės mokiniai dalyvavo leidyklos „Nieko rimto” organizuojamame knygų pristatymo „Tapk knygos apžvalgininku” konkurse. Mokiniai turėjo galimybę pristatyti leidyklos „Nieko rimto” išleistą knygą. Savo pristatyme turėjo ne tik trumpai papasakoti apie knygą, bet ir pasakyti kuo ji įdomi, aktuali? Kodėl ir kam rekomenduotų ją perskaityti?
Ketvirtos klasės mokinė Latika Mickevič pristatė rašytojo Paulo van Lono knygą ” Tamsta varlius”. Mažoji knygų skaitytoja pasakojo apie pagrindinio veikėjo, mokytojo Franso, nuotykius, atskleidė knygos įdomiausias akimirkas. Juokingai smagus pasakojimas apie itin šaunų ir vaikų mylimą mokytoją, turintį neįtikėtiną paslaptį, pradžiugino ne tik klasės draugus, bet ir vertinimo komisiją.
Džiaugiamės, kad Latika Mickevič buvo apdovanota papildomu leidyklos ” Nieko rimto” prizu.
Spalio 21 d. Jaunojo pasieniečio būrelio nariai vyko į Vilniaus pasienio rinktinę ir dalyvavo krikštynose. Renginio metu jaunieji pasieniečiai turėjo įveikti daugybę kliūčių, įrodyti, jog yra drąsūs, ištvermingi, greiti bei vikrūs. Tinkamai atlikus iš anksto paruoštas organizatorių užduotis jaunieji pasieniečiai tapo pilnaverčiais būrelio nariais.
Vilniaus pasienio rinktinės bendruomenės pareigūnai – Jolita Kuncaitienė ir Rolandas Meidus jaunimui pristatė pasieniečio profesiją, supažindino su galimybėmis tapti profesionaliais sienos saugotojais, papasakojo apie pareigūnų kasdienybę. Vilniaus pasienio rinktinės Sienos kontrolės skyriaus vyresnioji specialistė Eglė Ragauskaitė parodė šuns sugebėjimus, surengė įspūdingą keturkojo pasirodymą.
Spalio mėnesį 2-4 bei 6-8 klasių mokiniai dalyvavo Laikrodžių muziejaus organizuojamuose edukaciniuose užsiėmimuose „Kaip pradėjome laiką”, „Meno pinklės”.
Pradinių klasių mokiniai sužinojo, kaip saulė, vanduo, net ugnis gelbsti matuojant laiką, kokie laiko skaičiavimo įrengimai nuo seniausių laikų lydi žmogų buityje. Vyresnių klasių mokiniai užsiėmimų metu gilino žinias apie meno epochas – nuo renesanso iki moderno, tyrinėjo ir vertino įvairių epochų ir meninių stilių vaizduojamosios dailės kūrinius ir juos interpretavo.
Antros klasės mokiniai nuo š. m. rugsėjo 14 d. iki lapkričio 16 dienos (10 savaičių ciklas) kartu su nauja LEGO® kosmoso komanda ir NASA Artemis I komandos kolegomis prisijungė prie skaitmeninių kelionių, interaktyvių aplinkų, sukurtų simuliacijų, kurios apima tris su įgyvendinama misija susijusias mokymosi temas: pakilimas į kosmosą, bandymai ir transportas bei darbas kosmose. Kiekvieną savaitę mokiniai atsiduria NASA inžinierių, mokslininkų ir astronautų vietoje. Atvirų pamokų metu mokiniai įgyja praktinių įgūdžių ir sprendžia tas pačias problemas, su kuriomis susiduria Artemis I komanda, besiruošdama misijai į Marsą ir ją įgyvendindama.
Trumpa misija – geriausio popierinio lėktuvėlio idėja puikiai pavyko. Mokiniai išsiaiškino, kodėl svarbu išbandyti idėjas bei patys entuziastingai kūrė savo lėktuvėlio dizainą. Mokiniai dirbo gerą pusvalandį, kol liko patenkinti savo rezultatu. Pristatydami savo darbus mokiniai kalbėjo kaip svarbu atlikti bandymus, kartoti idėją ir rasti geriausiai įmanomą sprendimą.
Diskusijos metu mokiniai pasiūlė išbandyti kaip skraido jų lėktuvėliai, todėl keliavo į koridorių, leido lėktuvėlius iš aukštai, o lauke surengė lėktuvėlių varžybas.
Šiuo vis tamsėjančiu metu laiku, atšvaitų segėjimas ir nešiojimas tampa vis didesne aktualija. Ypatingai svarbus uždavinys – įpratinti mažuosius vaikus nešioti atšvaitus, kurie taptų geriausiais jų draugais kelyje.
Mūsų ugdymo grupių „Drugeliai” ir „Boružėlės” ugdytiniai kartu su auklėtojomis kalbėjo apie atšvaitų svarbą bei jų įvairovę. Vaikai gamino savo svajonių atšvaitus, kurių nuotraukas išsiuntėme į Respublikinį ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų virtualią kūrybinių darbų parodą „Mano draugas – atšvaitukas”. Parodos tikslas buvo ugdyti vaikų saugaus eismo įgūdžių pradmenis, siekiant apsaugoti vaikus nuo nelaimingų atsitikimų gatvėje.
Kaip akimirka prabėgo pirmasis mokslo metų mėnuo ir jau spalio 5 dieną mokykloje buvo paminėta Tarptautinė mokytojo diena.
Kiekvieną mokytoją mokykloje pasitiko devintos klasės mokiniai. Linkėdami gražios šventės, mokiniai įteikė savo rankomis kurtą dovanėlę, linkėjo įkvėpimo mokant, auginant ir auklėjant naująją kartą.
Ši diena buvo ypatinga ne tik mokytojams,bet ir mokiniams. Mokiniai numatė ugdomąsias veiklas, organizavo linksmas ir aktyvias pamokas savo draugams.
2-4 klasių mokiniai dalyvauja piešinių konkurse „Piešiu brolių Grimų pasaką”,kurį organizuoja Kolpingo pradinė mokykla.
Mokiniai skaitė tokias brolių Grimų pasakas kaip ” Nykštukas”, ” Trys maži Girinukai”, „Dvylika brolių”, ” Kaip katė su pele draugavo”, „Vilkas ir septyni ožkeliai”, ” Velnias su trimis aukso plaukais”, ” Auksinė žuvelė”, o buvo jų daug. Mokiniai susipažino su tautosakininkais broliais Grimais, klasės draugams pristatė skaitytas pasakas, apibūdino pasakų veikėjus. Po įdomių pristatymų mokiniai įdomiausias pasakų ištraukas kūrybiškai atskleidė savo piešiniuose.
Rugsėjo 26 dieną minima Europos kalbų diena, kuria norima parodyti, jog kalbų mokymasis yra būdas, padedantis mums geriau suprasti vieniems kitus ir išvengti kultūrinių skirtumų. Rugsėjo 24 d. 5-6 klasių mokiniai dalyvavo Amerikos ambasados organizuojamose kalbų dirbtuvėse – klausėsi įdomių pristatymų apie pasaulio kalbas bei atliko kūrybines užduotis.
Rugsėjo 9 dieną 2-9 klasių mokiniai, lydimi auklėtojų, vyko į Pakruojo dvarą. Leidomės į kupiną gėlių, apsuptą istorinių nuotykių bei atradimų XIX a. dvaro gyvenimą. Gidė supažindino mokinius su didžiausio dvaro Lietuvoje istorija, amatininkų dirbtuvėmis, pasakojo apie to meto dvaro gyventojų gyvenimą. Visas dvaro parkas tarsi raminanti, harmonizuojanti spalvų terapija po atviru dangumi, o milijonai gėlių žiedų gėlynuose, kompozicijose ant žemės, milžiniškose skulptūrose, ant šimtamečių pastatų langų ir sienų patraukė mūsų akis. Po smagios pažinties visų laukė skanūs Blindos blynai.
Sveikiname visą Kyviškių pagrindinės mokyklos bendruomenę su naujais 2021-2022 mokslo metais! Mokyklos direktorė Janina Soltanovičienė linkėjo sėkmingų, kūrybingų, prasmingų naujų mokslo metų. Šventės šurmuly išsiskyrė pirmokėliai, kurie pirmąkart su savo tėveliais pravėrė mokyklos duris. Po iškilmingos šventės mokyklos skambutis sukvietė moksleivius į pirmą pamoką.
Birželio 23 d. mūsų mokyklos mokiniams nuskambėjo paskutinis skambutis.
Mokyklos direktorė Janina Soltanovičienė mokiniams įteikė padėkos raštus už puikų mokymąsi, aktyvią visuomeninę veiklą bei linkėjo gražių, saugių vasaros atostogų!
Birželio 18 dieną 5-8 klasių mokiniai,lydimi mokytojų, vyko į edukacinę pažintinę ekskursiją „Vilniaus legendos pasakoja”.
Lenkų kalbos mokytoja Alicija Rosovska ekskursijos metu ne tik pasakojo įdomias istorijas,faktus apie Vilnių, bet ir įtraukė mokinius į edukacinius, teminius žaidimus, padedančius gyvai tyrinėti miestą, juos supančią aplinką ir smulkias jos detales.